Ezek a dilemmák kemény kihívások elé állítják az oktatókat nap mint nap. Hogyan szervezzem az órámat? Milyen feladattípusokkal dolgozzunk? Hogyan vegyem rá a hallgatóimat, hogy merjenek megszólalni? Hogy lehet, hogy ami motiváló nekem, az unalmas másnak? Hogy lehet, hogy amit bizonyos emberek érdekesnek és izgalmasnak találnak, mások fárasztónak?
Csősz Ildikó: „Személyiségpreferenciák a nyelvórán” című workshopján választ kaptunk a fenti kérdésekre és rengeteg további hasznos tudnivalóval is gazdagodtunk ebben a témakörben. Ildikó ismertette velünk az MBTI (Myers–Briggs-típusindikátor) szerinti 8 féle személyiség alaptípust, a rájuk legjellemzőbb vonásokat, illetve tanulási stílust. Ezt követően, közös műhelymunka keretében kidolgoztuk, hogy milyen feladattípusok, módszerek lehetnek sikeresek a különböző típusok esetében.
Ildikó tréningjének a személyiségtípusok motiválására szolgáló módszertani arzenál mellett számomra legnagyobb hozadéka a bizonyosság, miszerint egyikőnk „készülékében” sincs hiba! 🙂 Mindösszesen másképp dolgozzuk fel az információkat, másképp töltődünk fel, másképp hozunk döntéseket, másképp viselkedünk közösségben- attól függően, hogy mely típusok dominálnak a személyiségünkben. Az MBTI ismerete nagymértékben hozzásegít, hogy megértsük, megtanuljuk tisztelni, elfogadni és kezelni a másik másságát, ugyanakkor önmagunkat is(!) nemcsak az osztályteremben, de magánemberként is.
Végül, de nem utolsó sorban nagy élmény volt jobban megismerni egymást, kollégákat a tréning feladatain keresztül, így „mellékesen” kiváló csapatépítési alkalom is kerekedett az egészből… 🙂
Köszönet az iskola vezetőségnek az ötletért, és a szervezésért, és köszönet Ildikónak a tudásért és a professzionális levezetésért!
Hamvas-Szolga Anikó